27 Kasım 2008 Perşembe

Murphy'nin Go Yasası

º Oyunu kazandığınızı düşündüğünüz anda kaybedersiniz.
º Oynanabilecek bir çok kötü hamle arasından, zayıf oyuncu en kötüsünü seçer.
º Zayıf oyuncu uzun süre düşündükten sonra, taşlarının ölmesini sağlayan tek hamleyi oynar.
º Her çözüm yeni sorunlar yaratır.
º Taşlarınız ölmüş gibi görünüyorsa daha fazla üzerinde durmayın.
º Joseki çalışırsanız iki seviye gerilersiniz.

º Meijin Joseki bilmez.
º İyi başlayan bir oyun kötü bitecektir. Kötü başlayan bir oyun daha kötü biter.
º Düşünmek, zayıf oyuncular için, uyumakla eşdeğerdir.
º Taşları esir edebilirsiniz, ama oyunu kazanamazsınız.
º Rakibiniz sizden güçlüyse ve onun sinirlendirmişseniz, hiç şansınız yok demektir.
º Kanlı bir dövüş yaşamadan oyun kazanan hiç bir usta yoktur.

º Çoğu zaman yardım için kullanılan taşların kendisi bizim için birer engel oluşturur.
º Saldırı en iyi savunmadır.
º İki çeşit şans vardır: Kötü şans (sizinki) ve iyi şans (rakibinizinki)
º Arka arkaya üç iyi hamle yapamazsınız.
º Eğer size eğlenceli geliyorsa oyundur, size rahatlık veriyorsa hobidir. Eğer sizi

sinirlendiriyorsa bu Go oyunudur.
º Oyun biter bitmez en iyi nasıl oynamak gerektiğini anlarsınız.
º Hiçbir hamle planlandığı gibi bir sonuç doğurmaz.
º En yararlı tavsiye unutmuş olduğunuzdur.
º Eğer yaptığımız hatalardan öğreniyorsak, Go oyuncuları en çok öğrenen insanlardır.
º Joseki çalışarak geçen süre gelişmeyle ters orantılıdır.
º Fırsat he zaman en elverişsiz zamanda gelir.
º Eğer iyi ve kötü tavsiyeyi ayırt edebiliyorsanız tavsiyeye ihtiyacınız yok demektir.

Hiç yorum yok: